خبرنگاران بحرین تحت فشار افکار عمومی دهها زندانی را آزاد کرد

به گزارش هیو بلاگ، تهران- خبرنگاران- دو روز بعد از تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز مردم بحرین، رژیم آل خلیفه تحت فشار افکار عمومی و سازمان های حقوق بشری وادار به آزادی دهها نفر از زندانیان از جمله یک زندانی سیاسی شد .

خبرنگاران بحرین تحت فشار افکار عمومی دهها زندانی را آزاد کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش امروز خبرگزاری روسیا الیوم فعالان حقوق بشر گزارش دادند که مقامات بحرینی پس از تظاهراتی که در اثر شیوع کرونا خواهان آزادی زندانیان سیاسی بودند با فشارهای مجامع بین المللی مجبور به آزادی دهها زندانی از جمله فعالان سیاسی شدند.

مقامات بحرینی پیش از این اعلام نموده بودند که قصد دارند 179 زندانی را از زندان مرکزی جو آزاد نمایند و دیروز 166 نفر از آنها آزاد شدند.

در میان افراد آزاد شده محمد جواد 75 ساله وجود دارد که 10 سال از عمر خود را در زندان سپری نموده است و از وابستگان نبیل رجب از فعالان شاخص سیاسی بحرین است.

دهها تن از بستگان زندانیان سیاسی روزانه در حومه پایتخت منامه با پرپایی تجمع های اعتراضی در میان تدابیر شدید امنیتی خواهان آزادی اعضای خانواده خود شده بودند که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه آنها را به اتهام تجمع اعتراضی بازداشت کردند.

در مارس 2021 مقامات بحرینی مدعی شدند که تعداد پرونده های افراد مبتلا به کرونا در زندان تنها 3 مورد است. این در حالی است که سازمان حقوق بشر از شرایط وخیم بعضی از زندانیان به ویژه افراد مسن گزارش داده است که از مسائل جدی پزشکی رنج می برند و با شیوع کرونا اوضاع آنها بحرانی شده است و این مقامات حاضر به آزادی آنها نیستند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 تا به امروز شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواهان اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های رژیم آل خلیفه شکنجه شده اند. رژیم آل خلیفه در سال های اخیر با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با یاری نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را به شدیدترین شکل سرکوب می نماید.

مقامات بحرین تا به امروز آمار رسمی از شمار زندانیان سیاسی و عقیدتی در این کشور ارائه ننموده اند، اما بر اساس منابع غیر رسمی و احزاب سیاسی بحرین از جمله حزب الوفاق حدود پنج هزار بحرینی به دلیل انجام فعالیت های سیاسی، حقوقی و عقیدتی در این کشور زندانی شده اند.

تظاهرات و اعتراضات در بحرین به رغم کوشش رژیم آل خلیفه در سرکوب آنها، در سراسر این کشور گسترش یافته است، به طوریکه در اواخر هفته گذشته حداقل در 28 شهر و روستای این کشور تظاهرات گزارش شده است، این در حالی است که در تاریخ 6 و 7 آوریل تعداد زیادی از تظاهرنمایندگان به ویژه کسانی که از اعضای خانواده آنها در زندان به سر می برند، مورد بازپرسی قرار گرفتند.

اگرچه دادستانی عمومی بحرین در 8 آوریل آزادی 73 زندانی را با مجازات های جایگزین گفت، اما همچنان صدها نفر از زندانیان از جمله بسیاری از افراد مسن که در قیام دمکراسی خواهی ملت بحرین در سال 2011 شرکت کردند، بازداشت هستند، افرادی که از مسائل جدی پزشکی رنج می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7847

به "خبرنگاران بحرین تحت فشار افکار عمومی دهها زندانی را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بحرین تحت فشار افکار عمومی دهها زندانی را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید