خبرنگاران اختصاص 215 هزار عدد ماسک به خوزستان

به گزارش هیو بلاگ، اهواز - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 215 هزار عدد ماسک از محموله های ماسک وارده به کشور برای استفاده در بیمارستانهای استان خوزستان اختصاص یافت.

خبرنگاران اختصاص 215 هزار عدد ماسک به خوزستان

امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: تا به امروز 100 هزار عدد ماسک وارد استان خوزستان شد و در بازار و بیمارستان های استان توزیع شده است.

وی گفت: مردم باید ماسک را از مراکز معتبر خریداری نمایند تا متخلفان از این شرایط سو استفاده ننمایند.

نظری ادامه داد: در این مدت چندین انبار احتکار ماسک با تعداد بالای 30 هزار عدد در استان کشف شده است و برخورد شدیدی با افراد محتکر انجام گرفته است.

خودکفایی خوزستان در فراوری مواد ضدعفونی

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان با توجه به افزایش تقاضا برای مواد ضدعفونی نماینده و با توجه به اینکه استان وارد نماینده مواد ضدعفونی نماینده دست بوده است از بخش خصوصی برای فراوری این محلول ها دعوت شد .

وی با اشاره به اینکه چندین واحد فراوریی مواد ضدعفونی نماینده دست در استان راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر با یاری دستگاه های مختلف و بخش خصوصی مواد ضدعفونی نماینده در حجم بالایی در استان خوزستان در حال فراوری است.

نظری ادامه داد: داروخانه های استان از مواد ضدعفونی نماینده اشباع شده اند و در نظر داریم برای دسترسی راحت تر مردم به مواد ضدعفونی این محلول ها در سوپر مارکت ها نیز توزیع و عرضه گردد.

رییس سازمان صمت استان اعلام کرد: در تامین ماسک و دستکش در استان کمبود داریم ، با یاری واحدهای صنعتی چندین کارگاه فراوری ماسک های معمولی در استان راه اندازی شده است، اما بر اساس پروتکل های بهداشتی ماسک باید برای افراد بیمار استفاده گردد.

لزوم همکاری اصناف در شرایط کرونایی

وی گفت: 90 درصد اصناف پروتکل تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا را رعایت نموده اند و بیشتر اصنافی که این پروتکل را رعایت ننموده اند در حاشیه شهر هستند.

نظری با اشاره به اینکه یکسری اقدامات تنبیهی برای اصنافی که از این پروتکل تبعیت نمی نمایند در نظر گرفته شده است ادامه داد: اهواز به هشت منطقه برای آنالیز فعالیت اصناف تقسیم شده است و از شهرداری و نیروی انتظامی برای بازرسی اصناف یاری گرفته شده است.

پلمب 1400 واحد صنفی متخلف در خوزستان

رییس سازمان صمت استان خوزستان ادامه داد: 1400 واحد صنفی غیرضروری در خوزستان که پروتکل تعطیلی اصناف را رعایت نکردند پلمب شدند

وی گفت: در کنار پلمب، پروانه کسب واحد صنفی نیز باطل خواهد شد و با حکم دادستانی تعدادی از صاحبان اصناف متخلف بازداشت شده اند.

نظری اضافه نمود: بعضی اصناف به دلیل تعطیل بودن محل کسب و کار و نداشتن درآمد خواهان جبران ضرر و زیان خود بوده و اتخاذ راهکاری از سوی دولت در این رابطه را خواهان می باشند.

مشخص قیمت جدید کالاهای بهداشتی با مشارکت سازمان حمایت از مصرف نمایندگان

نظری ادامه داد: با توجه به احتیاجی که وجود داشت آنالیزی از قیمت کالاهای بهداشتی و مواد ضدعفونی نماینده برای مشخص قیمت جدید این کالاها به سازمان حمایت از مصرف نمایندگان اعلام شد که لیست جدید قیمت از سوی این سازمان مشخص شده است و همه واحدهای صنفی موظف به رعایت این قیمت ها هستند.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: با راه اندازی چند واحد فراوریی مواد ضدعفونی نماینده در استان رقابتی بین فراوری نمایندگان ایجاد شده تا کالاهای خود را با قیمت مناسب برای فروش عرضه نمایند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای دستکش و ماسک در استان بالا است گفت: چند واحد فراوری نماینده دستکش از سوی بعضی شرکت ها و بخش خصوصی در استان راه اندازی شده است با این وجود احتیاج به این کالا بسیار بالا است .

افت شدید قیمت مرغ و گله مندی مرغداران خوزستان

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان اعلام کرد: این روزها شاهد افت قیمت مرغ در استان هستیم و مقرر شد کشتارگاه های استان بر اساس ظرفیت انجماد خود مرغ خریداری نمایند و شرکت پشتیبانی هم امکان خرید مرغ از مرغداران را دارد.

نظری ادامه داد: با این تصمیم به مرغداران برای خرید مرغ آن ها یاری شایانی خواهد شد.

وی در انتها گفت: هیچ کمبودی از نظر کالای اساسی در استان خوزستان وجود ندارد.

22 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری تا ظهر روز دوشنبه 11 فروردین در این استان به 693 مورد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2742

به "خبرنگاران اختصاص 215 هزار عدد ماسک به خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص 215 هزار عدد ماسک به خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید