توزیع 200 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان

به گزارش هیو بلاگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع 200 هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

توزیع 200 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگاران از فارس، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضای برخی اقلام کالایی در ماه مبارک رمضان، حدود 200 هزار تن کالا از محل ذخایر و واردات کالاهای اساسی و ضروری با ارز 4200 تومانی به استان ها تخصیص یافته است.

وی گفت: در طول ماه مبارک رمضان بیش از 50 هزار تن برنج، 50 هزار تن شکر، 50 هزار تن روغن نباتی، 15 هزار تن گوشت مرغ منجمد، 10 هزار تن گوشت قرمز منجمد و خرما به میزان کافی و با قیمت تنظیم بازاری در سطح کشور توزیع خواهد شد.

دستور ویژه به سازمان حمایت برای تشدید نظارت و بازرسی در ماه مبارک رمضان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامه ارسالی به سازمان های صمت استان ها برای کنترل بازار در ماه مبارک رمضان، شرح داد: برای جلوگیری از نوسان نامتعارف قیمت ها به خصوص در اقلام کالایی پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، انواع میوه، شیرینی پر مصرف و محصولات لبنی؛ دستور اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی در سطح کشور به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ابلاغ شده است.

رحمانی گفت: این طرح توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسان سازمان های صمت استان ها و اتاق اصناف، با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق های اصناف و دستگاه مرتبط در دستور کار است.

وی اظهار داشت: در طرح تشدید نظارت و بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان، نظارت بر حسن اجرای تامین و توزیع به موقع کالاهای مورد نیاز اعم از سهمیه اختصاص یافته استانی در قالب اقلام تنظیم بازاری و دیگر کالاهای پرمصرف انجام خواهد شد و برای حصول اطمینان از صحت جذب و عرضه سهمیه های تخصیص یافته در شبکه تعریف شده با قیمت مصوب و حسب مورد برخورد موثر و بازدارنده با تخلفات، به صورت ویژه دنبال می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3414

به "توزیع 200 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 200 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید