تهدید مجدد واشنگتن به تحریم ترکیه در صورت فعال سازی اس-400

به گزارش هیو بلاگ، وزارت خارجه آمریکا با نگران کننده خواندن تصمیم ترکیه برای فعال سازی سامانه پدافند موشکی روسی، تهدید کرد که این اقدام منجر به اعمال تحریم علیه آنکارا می شود.

تهدید مجدد واشنگتن به تحریم ترکیه در صورت فعال سازی اس-400

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ترکیه در تدارک امضای قرارداد معامله دومین سامانه پدافندی اس-400 است، واشنگتن باز هم آنکارا را به اعمال تحریم در صورت فعال سازی این سامانه تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه با تاکید بر مخالفت سرسختانه واشنگتن با خرید سامانه های روسی توسط آنکارا، گفت گزارش ها مبنی بر تلاش های ترکیه برای فعال سازی این سامانه بسیار نگران کننده است.

بر این اساس، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای توضیح داد: ما همچنان در بالاترین سطح تاکید می کنیم که تبادل اس-400 شامل تحریم های کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا) می شود و کماکان بزرگترین مانع در روابط دوجانبه [ترکیه با آمریکا] و با ناتو است.

اورتاگوس همچنین ابراز امیدواری کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دیگر مقامات ارشد آنکارا، موضع واشنگتن را به خوبی درک کنند.

نگرانی واشنگتن از فعال شدن سامانه پدافندی اس-400 در ترکیه در حالی است که منابع ترکیه ای می گویند به دلیل لزوم تمرکز بر مهار گسترش ویروس کووید19 در این کشور، زمان فعال سازی این سامانه به تعویق افتاده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: هیچ عقبگردی درباره تصمیم به فعال سازی اس-400 اتخاذ نشده اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، این برنامه که برای ماه آوریل تنظیم شده بود، به تعویق افتاده است.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود هر کشوری که از روسیه این سامانه ها را خریداری کند، تحریم می شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی 2020، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

پیشتر کِی بِیلی هوچیسون کننده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفته بود اگر ترکیه عملیاتی کردن سامانه پدافندی اس-400 را کنار بگذارد، واشنگتن نیز احتمالاً در موضوع ادلب به کمک این کشور بیاید. (جزئیات بیشتر)

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3216

به "تهدید مجدد واشنگتن به تحریم ترکیه در صورت فعال سازی اس-400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید مجدد واشنگتن به تحریم ترکیه در صورت فعال سازی اس-400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید