تحقیقات اروپا از واکسن جانسون و جانسون در پی لخته شدن خون

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، پس از آنکه اعلام شد 4 دریافت کننده واکسن کووید19 جانسون و جانسون دچار لخته خونی شدند و یکی از آنها فوت کرده، رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره واکسن مذکور انجام می دهند.

تحقیقات اروپا از واکسن جانسون و جانسون در پی لخته شدن خون

کمیته ارزیابی ریسک دارویی، زیرمجموعه آژانس دارویی اتحادیه اروپا، روز گذشته فاش کرد 3 نفر در آمریکا پس از دریافت واکسن جانسون و جانسون دچار لخته خونی شدند، علاوه بر آنها فرد دیگری که در آزمایش های بالینی شرکت کرده بود نیز با این عارضه روبرو شده است. به همین دلیل این کمیته تحقیقاتی درباره واکسن انجام می دهد.

در حال حاضر مشخص نیست این واکسن به ایجاد لخته های خونی منجر شده است یا خیر. از سوی دیگر شرکت سازنده واکسن نیز اعلام کرده از نزدیک با کارشناسان و رگولاتورها همکاری می کند تا اطلاعات به دست آمده ارزیابی شوند. اما تا به امروز تعداد محدودی از عوارض جانبی رصد شده اند.

این تحقیقات در حالی انجام می شود که اعضای اتحادیه اروپا مشغول آماده سازی هستند تا واکسن جانسون و جانسون را به جمع محصولات مورد استفاده خود بیفزایند. البته در 11 مارس واکسن توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شده، اما هنوز توزیع نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7902

به "تحقیقات اروپا از واکسن جانسون و جانسون در پی لخته شدن خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات اروپا از واکسن جانسون و جانسون در پی لخته شدن خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید