تحقق 3.5 میلیارد دلار داخلی سازی صنعتی

به گزارش هیو بلاگ، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تحقق اهداف توسعه ساخت داخل در سراسر کشور خبر داد و گفت: پارسال 3.2 میلیارد دلار برای توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط استان ها هدف گذاری شده بود که با توجه به اقدام های اجرا شده، این میزان به بیش از 3.5 میلیارد دلار افزایش یافت.

تحقق 3.5 میلیارد دلار داخلی سازی صنعتی

مهدی صادقی نیارکی توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و فرایند افزایشی تولید محصولات منتخب صنعتی را از جمله اقدام های اجرا شده در سال جهش تولید برشمرد و گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز توسط صنایع سراسر کشور در بخش های مختلف صنعتی سه میلیارد و500 میلیون دلار داخلی سازی انجام گرفت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چهار سال متوالی شعار سال را به بخش تولید و صنعت اختصاص دادند و پارسال با تلاش صنعتگران کشورمان توانستیم شاهد رشد مناسبی در بخش تولید کشور باشیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، به مرور شرایط صنایع با شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: در شرایطی بخش صنعت کشور توانست رشد صنعتی را رقم بزند که شیوع ویروس کرونا شرایط نامساعدی برای بخش مولد کشور ایجاد کرده بود، اما در حوزه تولید محصولات مورد نیاز مردم برای مقابله با این بیماری شاهد جهش خوبی بودیم.

رشد 225 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در 11 ماهه سال 99

صادقی نیارکی با تشریح شرایط شاخص های کلان صنعت در سال گذشته گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی با رشد 225 درصدی به بیش از 180 هزار میلیارد تومان در 11 ماهه پارسال رسید که این میزان تا خاتمه سال فرایند افزایشی داشته است.

وی، افزایش 23 درصدی اشتغال صنعتی را از دیگر اقدام هایی برشمرد که در سال جهش تولید بستر را برای فعالیت 121 هزار نفر فراهم کرد.

این مقام مسئول همچنین از جهش تولید 20 محصول منتخب صنعتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این فرایند در سال 1400 با همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی حفظ شود و شاهد بهبود شرایط صنعت 1400 باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7882

به "تحقق 3.5 میلیارد دلار داخلی سازی صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 3.5 میلیارد دلار داخلی سازی صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید