با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/هرمزگان معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: مالیات هایی که پس از صدور رسمی محصولات با کارت بازرگانی و از طریق گمرک گرفته می شود، انگیزه و اقبال صادرکنندگان را از بین برده است.

با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم

سهراب بناوند در جلسه بررسی رفع موانع و مسائل فروش داخلی و صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی هرمزگان، هدف از برگزاری جلسه را رفع موانع فروش داخلی و صادرات چمدانی دانست و مطرح نمود: اهداف ما در این راستا بررسی و انعکاس آن دسته از موانعی است که تعاونی ها و فعالان صنایع دستی در خصوص صادرات محصولات با آن روبرو هستند و تاکنون به راه حلی عملی دست نیافته اند.

وی با اشاره به اینکه مالیات هایی که پس از صدور رسمی محصولات با کارت بازرگانی و از طریق گمرک گرفته می شود، انگیزه و اقبال صادرکنندگان را از بین برده است، اظهار کرد: این مالیات ها افراد رابه سمت صدور چمدانی سوق می دهد و با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم.

بناوند گفت: این جلسه مشکل تهیه مواد اولیه نوار بافی (خوس وشک بافی) و رشته گلابتون دوزی نیز مطرح شد که با توجه به اینکه این مواد اولیه صددرصد خارجی و وارداتی است مقررشد پیگیری کاهش تعرفه واردات این محصولات از طریق سازمان صنعت معدن وتجارت و گمرگات استان انجام شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 837

به "با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید