ایران فاقد کمیت چشمگیر برای ساخت سلاح هسته ای است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگویی با روزنامه دی پرسه چاپ اتریش که روز شنبه منتشر شد، اعلام نمود: ایران به غنی سازی اورانیوم به میزانی بسیار بالاتر از آنچه که [در برجام] متعهد شده است، ادامه می دهد. و این مقدار [اورانیوم غنی شده] هر ماه بیشتر می گردد.

ایران فاقد کمیت چشمگیر برای ساخت سلاح هسته ای است

گروسی در پاسخ به این پرسش که ایران برای ساخت یک سلاح هسته ای به چه مدت زمان احتیاج دارد، گفت: در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) ما در خصوص زمانِ طغیان [زمان ساخت یک سلاح هسته ای] صحبت نمی کنیم. ما به کمیت چشمگیر [مواد اتمی] نگاه می کنیم، حداقل میزانی از اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم مورد احتیاج برای ساخت یک بمب هسته ای.

گروسی در ادامه اضافه نمود: ایران در حال حاضر این کمیت قابل توجه از مواد هسته ای را در اختیار ندارد.

این اظهارات مدیرکل آژانس انرژی اتمی در حالی مطرح می گردد که دولت ایران بارها به صراحت برخورداری از هرگونه برنامه ساخت سلاح هسته ای را رد نموده و تأکید می نماید که برنامه هسته ای ایران صرفاً دارای مقاصد صلح آمیز است.

لازم به ذکر است که آژانس بین المللی انرژی اتمی کمیت چشمگیر را به عنوان میزان تقریبی از یک ماده اتمی مورداحتیاج برای ساخت سلاح هسته ای تعریف می نماید.

شایان ذکر است که تازه ترین گزارش سه ماهه اخیر این نهاد بین المللی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران- که ماه میلادی گذشته منتشر شد- اعلام می نماید که ایران دارای 2،105.4 کیلوگرم اورانیوم غنی شده است که از میزان مقرر (202.8 کیلوگرم) در توافق هسته ای 2015 (موسوم به برجام) فراتر رفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5682

به "ایران فاقد کمیت چشمگیر برای ساخت سلاح هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران فاقد کمیت چشمگیر برای ساخت سلاح هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید