اختصاص یارانه 830 میلیارد تومانی به تجهیزات آزمایشگاهی

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، پیمان صالحی امروز در نشست خبری مشترک هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گشت، گفت: در این دوره، هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به صورت مشترک با بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار می شود. این همکاری مشترک علاوه بر تاثیرات گسترده در توسعه پژوهش های فناورانه در سطح کشور با خود پیام هم افزایی به همراه دارد.

اختصاص یارانه 830 میلیارد تومانی به تجهیزات آزمایشگاهی

صالحی با اشاره به مقدمات برگزاری این نمایشگاه افزود: در سال جاری قرار بود هشتمین نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود، اما با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی و آنلاین برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، در این هشت دوره برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، شاهد تحولات زیادی بوده و به یک نوع رشد و بالندگی رسیده است. در دوره اول تمام یارانه های اختصاص یافته به محصولات 50 درصد بود اما به مرور حمایت های اختصاص یافته به شکل هدفمندتری درآمدند و این مسئله رشد محصولات فناورانه در این حوزه را به دنبال داشت. همچنین تلاش کرده ایم با ایجاد این نمایشگاه علاوه بر تقویت تولید داخلی، به ایجاد برندهای معتبری که توان رقابت در عرصه های بین المللی را نیز دارند، کمک کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: تعداد شرکت های ثبت نام کننده برای حضور در این رویداد به بیش از 350 شرکت رسیده است. تا کنون در حدود 830 میلیارد تومان نیز در قالب این نمایشگاه یارانه به محصولات پرداخت شده است. البته در دوره قبل متوسط یارانه پرداختی به محصولات در حدود 35 درصد بود. هدف ما در این رویداد هر ساله، یک تعامل برد برد میان دولت و بخش خصوصی است.

وی گفت: این نمایشگاه طبق روال سال های قبل برگزار می شود. البته در دوره قبل یک برنامه جدید هم به نمایشگاه اضافه شد و آن حمایت از خرید مدارس، هنرستان ها و پژوهش سراهای دانش آموزی از این نمایشگاه است. امیدوار هستیم سال جاری نیز شاهد خرید هر چه پرشورتر مدارس، هنرستان ها و مراکز علمی و آموزشی و پژوهش سراهای وابسته به این وزارت خانه در نمایشگاه باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6535

به "اختصاص یارانه 830 میلیارد تومانی به تجهیزات آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یارانه 830 میلیارد تومانی به تجهیزات آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید