احکام عربستان درباره قتل خاشقجی در سطح انتظارات ترکیه نبود

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، فخر الدین آلتون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به بسته شدن پرونده جمال خاشقجی از سوی عربستان سعودی گفت: حکم نهایی که توسط دادگاه عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی صادر شده، در سطح انتظارات ترکیه و جامعه جهانی نبود.

احکام عربستان درباره قتل خاشقجی در سطح انتظارات ترکیه نبود

وی گفت: هنوز نمی دانیم چه بر سر جسد خاشقجی آمد. چه کسی می خواست از شر او خلاص شود و آیا طرف های محلی در این ترور دست داشتند همین مسائل تردیدهایی را درباره اعتبار تدابیر قضایی عربستان به وجود می آورد.

آلتون از مقامات سعودی خواست با تحقیقات ترکیه درباره این پرونده همکاری کنند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه: معین شدن جزئیات عملیات قتل خاشقجی که در داخل ترکیه رخ داده و تحقق عدالت وظیفه ای است که قانون و وجدان آن را حکم می کند. این تنها وسیله برای تضمین تکرار نشدن اقدامات وحشیانه مشابه در آینده است.

دادستانی کل عربستان روز دوشنبه گفت که احکام قطعی متهمان در پرونده جمال خاشقجی صادر شده و این پرونده مختومه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش؛ برای هشت نفر از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، حکم قطعی صادر شده است. برای 5 نفر از متهمان 20 سال و 3 تن از متهمان محکوم به حبس بین هفت تا 10 سال شدند.

دادستانی سعودی گفت که این احکام نهایی و واجب الاجراست.

این در حالی است که پیشتر دادگاه عربستان سعودی مظنون های اصلی این پرونده را که از مقام ها و نزدیکان محمد بن سلمان هستند، تبرئه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5304

به "احکام عربستان درباره قتل خاشقجی در سطح انتظارات ترکیه نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احکام عربستان درباره قتل خاشقجی در سطح انتظارات ترکیه نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید