اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی مورد پایش و تحقیق قرار گیرد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد.

اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی مورد پایش و تحقیق قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از بندرعباس، احسان کامرانی ظهر امروز در جلسه هسته اصلی اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به شیوع ویروس کووید 19 و اثرات آن بر بنگاه های اقتصادی، روابط بین الملل، لایه های اجتماعی، بخش های سلامت و ... اظهار کرد: حوزه ها و بخش های اجتماعی، اقتصادی و ... تحت تأثیر کووید 19 قرار گرفته و استادان به عنوان مغز متفکر و اندیشه ورز جوامع باید برای برون رفت از شرایط فعلی با تکیه بر پشتوانه علمی و پژوهشی این جریانات را ارزیابی، رهبری و راه چاره عملی ارائه کنند.

وی با اشاره به پیش بینی فروپاشی اتحادیه اروپا، از دست رفتن قدرت جهانی آمریکا و دیگر اتفاقات مرتبط با کرونا که ممکن است به واقعیت مبدل شود، شرح داد: اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد که این به خودی خود اعتبار و جایگاه دانشگاه ها را در جهان تقویت می کند و اهمیت تولید علم و ارائه راه چاره علمی و عملی را بالا می برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر ظرفیت موجود در دانشگاه ها از رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان هرمزگان خواست تا با تشکیل هسته های مرکزی و جانبی گروه های اندیشه ورز در کنار کمیته های تخصصی هر حوزه، نظرات افراد صاحب اندیشه و فکر را جمع آوری، بررسی و انتشار دهد.

نقش دانشگاهیان در حوزه های مختلف جامعه مهم است

کامرانی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می توانند با توجه به رشته و تخصص خود تعریفی از شرایط معیشتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ارائه دهند، یادآور شد: اعضای هیئت علمی به عنوان سفیران آگاهی بخش و پیام آوران واقعی جامعه باید با ارائه الگوهای مناسب تهدیدها را به فرصت مبدل سازند و در دوران کرونایی موجبات شکوفایی اقتصادی و ... در جامعه شوند.

وی، تحلیل گر بودن دانشگاهیان را به عنوان صاحبان نظر در حوزه های مختلف جامعه مهم برشمرد و مطرح نمود: امروز با توجه به تأثیر عمیق کرونا بر عملکرد حوزه های مختلف در جهان باید دانشگاهیان از جمله استادان با تولید فکر و اندیشه مسائل زیرمجموعه خود را تحلیل و راه چاره برون رفت از شرایط فعلی به خوبی شناسایی و آن را رهبری کنند.

4078/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3169

به "اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی مورد پایش و تحقیق قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی مورد پایش و تحقیق قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید