آمریکا مقادیر زیادی داروی موثر در درمان کرونا انبار کرده است

به گزارش هیو بلاگ، کارشناسان درباره اقدام آمریکا در انبار کردن مقادیر زیادی از یک داروی موثر در درمان کرونا هشدار داده اند.

آمریکا مقادیر زیادی داروی موثر در درمان کرونا انبار کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارشناسان هشدار داده اند اقدام آمریکا در خرید بخش زیادی از عرضه یک داروی موثر در درمان کرونا باعث پایه گذاری رویه هایی غلط در مبارزه با ویروس کرونا خواهد شد.

به گزارش روزنامه تلگراف کارشناسان همچنین هشدار داده اند اقدام آمریکا باعث تضعیف تلاش های جهانی جهت مقابله با بیماری همه گیر کرونا خواهد شد.

آزمایش ها نشان داده اند داروی رمدسیویر که توسط شرکت داروسازی گیلیاد تولید می شود دوره بهبودی در افراد مبتلا به کووید-19 را کوتاه می کند و یکی از دو دارویی است که اثر آن علیه این ویروس به تأیید رسیده است.

اما منابع خبری گزارش داده اند آمریکا 500 هزار دوز از این دارو که معادل کل تولید پیش بینی شده شرکت گیلیاد برای ماه جولای و 90 درصد از ظرفیت تولید آن برای ماه های اوت و سپتامبر است را خریداری کرده است.

الکس آزار، وزیر بهداشت آمریکا گفت که واشنگتن به توافقی شگفت آور دست پیدا کرده تا اطمینان حاصل کند مردم این کشور به داروی مبارزه با کرونا دسترسی خواهند داشت.

روزنامه تلگراف نوشته این موضع گیری، جنبه های جدیدی از سیاست موسوم به اول آمریکا که شعار انتخاباتی دونالد ترامپ بوده را در معرض دید عموم قرار دهد.

دولت ترامپ پیش از این با اعمال فشار روی شرکت فرانسوی سانوفی و شرکت آلمانی CureVac از آنها خواسته بود آمریکا را در اولویت مشتری های واکسن بالقوه ای که تولید خواهد شد قرار دهند.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می شود. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را همه گیر جهانی اعلام کرد.

نهاد متولی مسائل پزشکی در اتحادیه اروپا توصیه کرده استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان بیماری کووید-19 (کروناویروس 2019) مجاز شناخته شود.

روزنامه دیلی میل پیش از این با اشاره به نتایج یک مطالعه جدید مدعی شده بود با تجویز به موقع داروی رمدسیویر بیماری انسداد تنفسی در میمون ها مسدود شده است.

براساس این پژوهش، مصرف داروی رمدسیویر در 6 میمون آلوده به به ویروس کرونا از بیماری شدید ریه که مسئول بسیاری از مرگ های COVID-19 است، جلوگیری کرد.

این مطالعه که در medical journal Nature منتشر شده حاکی از آن است که مصرف این دارو باید به موقع صورت پذیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4250

به "آمریکا مقادیر زیادی داروی موثر در درمان کرونا انبار کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مقادیر زیادی داروی موثر در درمان کرونا انبار کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید