آشنایی با جدیدترین علامت کرونا در میان بچه ها

به گزارش هیو بلاگ، کرونا هر روز با علامت جدیدی بین بشر دیده می گردد. جدیدترین علامت این بیماری مرموز چیست؟

آشنایی با جدیدترین علامت کرونا در میان بچه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اگر کودک شما نسبت به غذا بی میل است این بی اشتهایی می تواند علامت کرونا باشد؛ این هشداری است که دانشمندان می دهند.

تحقیقات این دانشمندان آمریکایی نشان داده که یک سوم بچه هایی که در سراسر این کشور مبتلا به کرونا شده اند علامت بی اشتهایی را نشان داده اند.

اکنون به والدین هشدار داده می گردد که این علامت به ظاهر بی اهمیت در بچه ها خود را جدی بگیرند و به سرعت نسبت به یافتن علت آن اقدام نمایند.

تیم تحقیقاتی دیگری از کالج کینگ لندن هزاران کودک مبتلا به کرونا آنالیز کرد و بی اشتهایی بیشتر این بچه ها به عنوان یکی از علائم وجود داشتن این ویروس در بدن اثبات شد.

نتایج دیگر نشان داد که بیشتریت بچه ها مبتلا به کرونا علائم مرسوم کرونا یعنی تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی را نداشتند و در عوض کاملا بی اشتها شده بودند. این بچه ها مبتلا به کرونا نه تنها بی اشتها بودند که سر درد هم داشتند و از خستگی زیاد هم رنج می بردند. یک یافته دیگر ثابت کرد بچه هایی که به ویروس کرونا آلوده می شوند ممکن است علامت خارش پوست را هم از خود نشان بدهند.

پزشکان اکیدا توصیه می نمایند در صورتی که فرد علائمی همچون تب، سرفه و یا از دست دادن حس بویایی را تجربه کرد به سرعت به پزشک مراجعه کند اما در رابطه با بچه ها اگر بی اشتهایی نیز رویت شد باید کودک را به منظور تست کرونا به مراکز پزشکی ببرند.

تحقیقات دیگر در دانشگاه جان هاپکینز نیز نشان داد 52 درصد از بچه ها مبتلا به کرونا در آمریکا علائم مرسوم کرونا نظیر تب و سرفه را ندارند ولی از همان ابتدا بی اشتهایی را نشان می دهند. البته یک سوم از بچه ها آمریکایی مبتلا به کرونا نیز هرگز علامتی را نشان ندادند و تنها تست های کرونا اثبات کرد که آنها آلوده به این ویروس شده اند.

تحقیقات جداگانه دیگر نیز حاکی از آن است بچه ها در صورتی که به ویروس کرونا آلوده شوند این علائم را نشان می دهند: خستگی، سردرد، تب، گلودرد و بی اشتهایی. همچنین همین تحقیق این ادعا را عنوان نمود که از هر شش کودک مبتلا به کرونا یکی دچار خارش پوست شده است.

این تحقیقات ثابت کرد از دست حس بویایی چیزی است که بیشتر افراد بزرگسال در صورت ابتلا به کرونا آن را تجربه می نمایند.

بر اساس این تحقیقات دانستن این موضوع که بچه ها مبتلا به کرونا کمتر علائم تنگی نفس و بیشتر سردرد، خستگی، خارش پوست و بی اشتهایی را نشان می دهد به والدین یاری می نماید تا دید واضح تری نسبت به مسئله کرونا میان بچه ها خود داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه کویینز بلفاست ایرلند شمالی نیز می گویند بچه هایی که این علائم یعنی خستگی، سردرد، خارش پوست و بی اشتهایی را دارند به احتمال فراوان شرایط آنها به ابتلا به ویروس کرونا ارتباط پیدا می نماید.

البته نباید این نکته را از یاد برد که اسهال و استفراغ از دیگر علائم مرسوم بین بچه ها مبتلا به کرونا است و در این مطلب بیشتر علائم جدیدتر مورد آنالیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تاثیرات منفی استفاده مکرر از ضدعفونی نماینده

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5236

به "آشنایی با جدیدترین علامت کرونا در میان بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جدیدترین علامت کرونا در میان بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید